Пароконвектомати Rational з’явилися наприкінці 1970-х років. Це був сміливий експеримент німецьких інженерів, які об’єднали в одному пристрої пароварку і конвекційну піч. Пароконвектомати зробили справжню революцію у сфері обладнання для професійних кухонь, і сьогодні їх можна побачити на більшості об’єктів громадського харчування в усьому світі – від приватних пекарень і кондитерських до відомих ресторанів і великих готельних комплексів.
Пароконвектомати Rational – це багатофункціональне обладнання, яке дає змогу готувати практично будь-які страви – від хрусткої випічки та пасти до м’яса на грилі та складних десертів.
У чому феномен цього пристрою і чому варто інвестувати в придбання пароконвектомата власникам бізнесу із сегмента Ho-Re-Ca, читайте в цій статті.
Незважаючи на свою практичність і надійність, будь-яка техніка з часом виходить з ладу. Серед основних причин – природний знос комплектуючих і порушення правил експлуатації. Завдяки системі самодіагностики, несправності пароконвектомата Rational відображаються на дисплеї у вигляді зашифрованих сервісних кодів.
Коди помилок пароконвектомата Rational дають змогу фахівцям сервісного центру оперативно визначати причину неполадки та швидше розпочати ремонт. Поява зашифрованих кодів може сигналізувати не тільки про конкретну несправність, а й про різні збої в роботі обладнання, які сталися з вини персоналу. Це може бути відсутність підключення до води, незакритий зливний клапан, утворення накипу в бойлері через несвоєчасну профілактику, а також інші неполадки, які можна усунути самостійно, не залучаючи техніку з сервісної служби.
Якщо ви плануєте придбати німецький пароконвектомат Rational, ознайомитися з повним модельним рядом обладнання, а також із супутніми аксесуарами можна в інтернет-магазині BMSERVICE.
Основні коди помилок пароконвектоматів Rational та їх розшифровка
Основні помилки пароконвектоматів Rational серій SCC, SCC-WE, SCC-5 SENSES наведено в таблиці нижче. На панелі керування обладнання коди несправностей відображаються у вигляді цифр після слова «Сервіс» (наприклад, напис «Сервіс 110» означає несправність насоса парогенератора). У більшості випадків виробник рекомендує звертатися до сервісної служби, хоча в деяких ситуаціях несправності можна усунути самостійно.
Код помилки (сервіс + цифра) | Опис несправності(ймовірна причина поломки, реакція обладнання) | Рекомендації щодо усунення несправності |
10 | Збій у роботі насоса парогенератора (пристрій не виконав відкачування або виявлено інші неполадки).Про помилку сигналізує відповідна індикація на дисплеї протягом 30 секунд після увімкнення обладнання. Скидання індикації – кнопка «Повернення». | Перевірьте насос парогенератора. |
11 | Проблемы з датчиком CDS (надходить надто багато сигналів з датчика на плату керування).Помилка супроводжується індикацією на дисплеї протягом 30 секунд після увімкнення пароконвектомата. Скасування індикації – кнопка «Повернення». | Перевірка герметичності стопорного клапана й електрода рівня води. |
12 | Відсутність сигналу від датчика CDS (можливе засмічення або збій у системі живлення, при цьому датчик рівня працює в штатному режимі). Наявність помилки підтверджує індикація на дисплеї, яка з’являється протягом 30 секунд після ввімкнення пристрою. Скидання індикації – кнопка «Повернення». | Перевірка датчика накипу (очищення від засмічень або заміна новим залежно від ситуації). |
13 | Наявність накипу в парогенераторі. Система блокує режими приготування з парою, доступна програма «Сухий жар».Відсутність даних про рівень води протягом останніх 15 хвилин роботи нагрівальних елементів. | Провести процедуру декальцинування. У разі примусового набору води в бойлер – перевірити справність датчика рівня. |
14 | Несправність електрода рівня води.Доступний режим приготування «Сухий жар». | Провести діагностику електрода рівня води. Якщо датчик контролю накипу працює в штатному режимі, можлива причина збою – використання води, очищеної за технологією зворотного осмосу. |
16 | Застаріле ПЗ плати керування.Апарат не працює, помилка супроводжується індикацією на дисплеї протягом 30 секунд. | Актуально для обладнання, яке підтримує версію ПЗ не нижче 01-07-09.Розв’язання проблеми – оновлення програмного забезпечення. |
17 | Несправність зовнішнього ПЗП.Апарат не працює, індикація помилки протягом 30 секунд після увімкнення. | Заміна ПЗП. |
20 | Відмова роботи термопари В1.Поломка супроводжується звуковим сигналом та індикацією, пароконвектомат не працює. | Заміна термопари. |
21 | Несправність мікровимикача мотора заслінки.Доступне приготування їжі без контролю вологості. | Діагностика мікровимикача (за необхідності провести заміну компонента, що вийшов з ладу). |
23 | Вихід з ладу ТЕНів парогенераторів.Пароконвектомат не працює, поява неполадки супроводжується переривчастим звуковим сигналом протягом 30 секунд.Можливе коротке замикання. | Заміна нагрівальних елементів. |
24 | Поломка ТЕНів робочої камери.Пристрій не працює, помилка супроводжується переривчастим звуковим сигналом протягом 30 секунд. | Заміна нагрівальних елементів. |
25 | Не працює насос Clean Jet (немає води).Під час циклу автоматичного миття з’являється індикація несправності, яка повідомляє про відсутність подачі води в камеру. | Необхідно прибрати з робочої камери гастроємності та листи.Необхідно перевірити, чи не закритий кран подачі води, а також сопло впорскування і шланги на предмет засмічення. |
26 | Закрито зливний клапан.Неможливе приготування страв.Під час активації режиму автоматичного миття Clean Jet загоряється відповідна індикація. | Рекомендується заміна вузла шарового клапана. |
27 | Зливний клапан постійно відкритий.Неможливо активувати програму автоматичного миття Clean Jet. | Потрібно перевірити мікровимикач клапана. За необхідності потрібна заміна шарового клапана. |
28 | Температура в камері понад 180 градусів.Повідомлення з’являється під кнопкою «Service».Повідомлення зникає, якщо температура знижується до 110 градусів. | Потрібне технічне обслуговування. Можливо, проблеми з термопарою В5. |
29 | Перегрів плати керування.Температура модуля піднялася вище 85 градусів.Повідомлення про несправність висвічується протягом усього часу, поки температура плати не знизиться до безпечного значення. | Необхідно перевірити наявність сторонніх джерел тепла біля пароконвектомата й усунути їх.Потрібна заміна повітряного фільтра.Перевірка працездатності вентилятора охолодження. |
30 | Несправність системи контролю вологості.Неполадки супроводжуються світловою індикацією протягом 30 секунд. | Діагностика системи контролю вологості. |
41 | Немає вприскування води в робочу камеру. | Заміна електромагнітного клапана Y3.Перевірка форсунок на предмет засмічення. |
42 | Поломка електромагнітного клапана Y4.Пошкоджено або перетиснуто шланг подачі води до резервуара з таблетками для чищення. | Діагностика датчика CDS.Перевірка стану шланга.Перевірка електромагнітного клапана Y4. |
43 | Проблема з електромагнітними клапанами. | Перевірка електромагнітних клапанів Y1, Y3, Y4, заміна елементів, що вийшли з ладу. |
44 | Відсутність пароутворення на етапі Care під час виконання автомийки Clean Jet. | Заміна термопари В5. |
100 | Поломка головного вимикача.На моторі постійна напруга. | Відключити пароконвектомат від мережі.Замінити головний контролер К1 або вимикач. |
110 | Не працює насос парогенератора. | Перевірка працездатності головного контактора К1 і вимикача. |
120 | Комплексна помилка, яка може вказувати на несправності таких елементів:насос CARE;датчик рівня води;електромагнітний клапан Y1. | Діагностика зазначених елементів, ремонт або заміна залежно від типу поломки. |
Нижче в таблиці наведено найпоширеніші помилки пароконвектоматів Раціональ серій СМ і СМ Р. Вони являють собою набір літерних або літерно-числових повідомлень, кожне з яких має власну розшифровку.
Код помилки | Опис | Рекомендації щодо усунення |
OPEn | Відсутня подача води. | Перевірити правильність підключення та наявність води. |
rES | Не розпізнається полум’я пальника. | Діагностика системи подачі газу. |
FILt | Забруднений повітряний фільтр. | Заміна фільтра. |
CALI | Збій системи самотестування. | Комплексна діагностика електронної плати керування. |
E1 | Помилка даних ПЗП. | Діагностика зовнішнього ПЗП |
E3 – E6 | Несправність термопар В1, В2, В3, В5. | Заміна термопар, що вийшли з ладу. |
E7 | Збій у роботі термопари плати управління. | Заміна несправного елемента. |
E8 | Поломка регулятора температури. | Заміна потенціометра. |
E9 | Несправність регулятора таймера. | Заміна потенціометра. |
E11 | Несправність перемикача режимів. | Заміна перемикача. |
Залежно від конкретної серії деякі коди помилок можуть об’єднувати кілька несправностей. Наприклад, помилка Е 39 пароконвектомата Раціональ свідчить про несправність потенціометра температури та об’єднує коди Е8 і Е9 в інших моделей.
Звукові сигнали в разі несправностей пароконвектоматів Rational
У деяких випадках несправності пароконвектомата супроводжуються не тільки індикацією на дисплеї, а й звуковими сигналами. Зазвичай це пов’язано з роботою термопари або термозонда. Тривалість і характер сигналів дають змогу точніше визначити поломку конкретної термопари.
Дані про звукові сигнали наведено в таблиці нижче.
Несправна термопара | Частота (інтенсивність) звукового сигналупротягом кожних 5 секунд |
В1 | 12 разів |
В2 | 6 разів |
В4 | 5 разів |
В5 | 8 разів |
Термозонд | 20 разів |
Коли варто звернутися до фахівця?
Будь-який пароконвектомат Rational – це технічно складний пристрій, тому німецький виробник обладнання рекомендує звертатися до сертифікованих фахівців у разі виникнення збоїв у роботі обладнання.
Але деякі дрібні неполадки персонал закладу може усунути самостійно. Йдеться про виконання очищення від накипу, перевірку стану зливного клапана або правильне підключення до водопроводу.
У разі більш серйозних проблем (наприклад, поломка помпи або перегорання ТЕНів) необхідно звертатися до фахівців. Некваліфіковане втручання в конструкцію пароконвектомата або спроба заощадити на послугах сервісу (зокрема встановлення неоригінальних запчастин) може призвести до «каскадних» поломок (коли починають виходити з ладу кілька суміжних систем), що істотно збільшить вартість ремонту.
Якщо на дисплеї вашого пароконвектомата Rational з’явилося сервісне повідомлення, що вказує на необхідність діагностики або заміни певних компонентів (наприклад, помилка Е02 пароконвектомата свідчить про те, що система оптимізації заблокувала нагрів із невідомих причин), відключіть обладнання від мережі та зверніться до фахівців сервісної служби. На сайті компанії BMSERVICE можна оформити онлайн-заявку на ремонт пароконвектоматів Rational всіх серій і моделей. Також в каталозі можна підібрати запчастини, додаткові комплектуючі та засоби по догляду за професійним кухонним обладнанням.
Дотримання правил експлуатації пароконвектоматів і своєчасне проведення профілактики дозволяють уникнути більшості несправностей. Якщо поломка все-таки сталася, звертайтеся до сертифікованих майстрів компанії BMSERVICE, які виконають всі роботи швидко і з гарантією незалежно від типу несправності, моделі, серії та року випуску вашого пароконвектомата Rational.