Ландсберг-на-Лесі, Травень 2016. Для всіх, хто хоче бути успішним, потрібні перш за все дві речі: відмінна ідея та сильна воля. Зігфрід Майстер, засновник RATIONAL AG, мав обидві складові успіху. Йому майстерно вдалося втілити далекоглядну ідею в незрівнянно успішний продукт, який кардинально змінив процес виробництва на промислових та комерційних кухнях: він винайшов пароконвектомат. Високопродуктивний багатофункціональний пристрій став практично незамінним обладнанням на професійних кухнях усього світу і в 2016 пароконвектомат відзначає свій 40-й день народження. Давайте озирнемося назад, щоб простежити унікальну історію розвитку технології.
Апарати RATIONAL можна знайти в усьому світі, починаючи від авіаносців США до кейтерингових компаній, від Білого дому до Альянсу Арени, від Букінгемського палацу до невеликого затишного ресторану за рогом. Його численні та різноманітні режими використання зробили революцію в роботі на великомасштабних кухнях по всьому світу, дозволяючи досягати результатів найвищого класу, які захоплюють шеф-кухарів та їхніх гостей на всіх континентах. СD 1 – легендарний перший пароконвектомат, був придбаний в 1976 сімейною компанією Käfer, що знаходиться в Мюнхені.
Озираючись на останні 40 років пригадаємо, якими були дні до винаходу пароконвектомату – дні величезних кухонних поверхонь, коли приготування їжі задіяло безліч каструль, сковорід, що перекидаються, конвекційних печей. Це були дні стресу і високої завантаженості, втомливої ручної праці та постійного контролю, перевертання, перемішування страв. Підприємства, які колись надавали цілком стандартне харчування, зараз балують працівників та гостей чудовою якістю страв.
Як і в багатьох великих історіях успіху, початок пароконвектомату був скромним. 1976 був загалом відзначений технічними нововведеннями: компанія Apple представила на ринок Apple I, тим самим рішуче формуючи еру персональних комп’ютерів. Винахід пароконвектомата Зігфрідом Майстером того ж року мало так само стимулюючий вплив на індустрію гостинності.
Спостерігаючи як готує його мати, уважно заглядаючи через її плече під час приготування гусака, його відвідала блискуча ідея поєднання трьох методів приготування – приготування на пару, жаріння, і метод, що поєднує ці два процеси в одному. Для того, щоб гарантувати стабільні результати якості, особливо при приготуванні великої кількості продуктів, він обладнав все це системою керування та контролю. Система гарантувала рівномірний та інтенсивний розподіл тепла, повітря та вологи всередині робочої камери. Таким чином, пароконвектомат замінює від 40 до 50% традиційного кухонного обладнання, такого як печі, духовки, сковороди, що перекидаються, котли, пароварки і гриль. Багато додаткових переваг пароконвектомату включають не тільки якісні аспекти, але також значно скорочують час приготування страв, зменшують втрати при приготуванні до 50%, споживаючи при цьому на 60% менше води та енергії в порівнянні з традиційними способами приготування. І на довершення до всього він займає в рази менше місця – всього один квадратний метр.
У той час Зігфрід Майстер не мав жодного уявлення, що він і його інновації незабаром вплинуть на всю галузь. В даний час 120 мільйонів страв готуються по всьому світу в пароконвектоматах RATIONAL щодня, і 750 000 апарат нещодавно був доставлений в США. Невелика команда засновників сьогодні перетворилася на одну з найуспішніших компаній середнього бізнесу в Німеччині з великою часткою ринку близько 54%. Але переважна частка ринку та постійне зростання компанії не були основним напрямом зусиль Зігфріда Майстера. Що цікавило його найбільше, і що метою компанії є надання максимально можливої користі для кухарів на комерційних кухнях. Всі співробітники компанії RATIONAL, виступають як так звані «підприємці в рамках підприємства», і мають зобов’язання і бажання дотримуватися мети компанії щодня.
Подорож еволюцією пароконвектомату була відзначена низкою етапів у сфері інноваційних послуг. Перший програмований пароконвектомат був урочисто представлений у 1991 році, потім пішов ClimaPlus Combi у 1997 році, який встановив нові стандарти у пароконвекційній технології, дозволяючи регулювати температуру та вологість до точних відсотків. CleanJet – перша повністю автоматична система очищення, що відбулася в 2000 році, зробивши процес стомлюючого чищення річчю минулого століття. Просто одне натискання кнопки та RATIONAL ClimaPlus Combi самостійно очистить робочу камеру протягом ночі.
Зігфріду Майстеру та його команді спочатку було відомо, що кейтеринг та підприємства громадського харчування стикаються з труднощами у пошуку кваліфікованого персоналу. Тому логічним етапом став винахід першого у світі SelfCookingCenter® у 2004 році. SelfCookingCenter® став першим апаратом, здатним чудово готувати різноманітні страви одним натисканням кнопки. Цей революційний винахід невдовзі став вирішувати й інші численні завдання кухні. Наприклад, система CareControl, що з’явилася в 2008 році, була першою інтелектуальною миючою і чистильною системою на ринку. Тепер, вперше, пароконвектомати могли працювати без будь-якого пом’якшувача води або видалення накипу.
У 2011 році RATIONAL представив апарат SelfCookingCenter® whitefficiency®. Нова модель була оснащена запатентованою технологією HiDensityControl®, функцією, яка продовжує гарантувати рівномірний та інтенсивний розподіл тепла, повітря та вологості у робочій камері. Результати: хрумка скоринка, хрумка паніровка і соковите смажене м’ясо, навіть у великих кількостях.
У 2014 році RATIONAL винайшов SelfCookingCenter® 5 Senses® і підняв якість приготування їжі на новий рівень. SelfCookingCenter® 5 Senses® оснащений 5 почуттями. Він відчуває умови робочої камери та консистенцію їжі, визначає розміри продукту та величину завантаження, думає та планує наперед, навчається у кухарів і навіть консультується з ними щодо прийняття рішень. Пристрій вражає користувачів винятковими результатами випічки, приготовленої з його допомогою.
“Але завжди є місцем для вдосконалення,” каже д-р Пітер Стадельман, Голова Правління компанії RATIONAL AG. “Ми черпаємо натхнення з цілей нашої компанії, оскільки ми продовжуємо працювати на надання ще більших переваг для людей, які готують гарячі страви на комерційних професійних кухнях,” пояснює він, і додає, що він розглядає особисту відповідальність та самоорганізацію серед співробітників як найважливіші складові до успіху компанії.
І цілі, і стратегія компанії RATIONAL абсолютно чітко визначені, про що свідчить зростання бізнесу. Баварська компанія повідомила про 9% зростання в першому кварталі 2016 року в порівнянні з попереднім, і ключові показники, як і раніше, прагнуть вгору.